Przedszkole im. Pszczółki Mai Przedszkole im. Pszczółki Mai
Tel: 74 855 13 76
  • Start
  • Grupy
    • Grupa I Biedronki
    • Grupa II Motylki
    • Grupa III Pszczółki
  • Przedszkole
    • O nas
    • Nasze projekty
    • Nasze certyfikaty
    • Programy edukacyjne
    • Rozkład dnia
    • Dokumenty przedszkola
    • Harmonogram uroczystości
  • Kontakt
  • BIP

 RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

PUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA NR 4

W STRZEGOMIU

 

WYMAGANIE 6

PRZEDSZKOLE WSPOMAGA ROZWÓJ DZIECI, Z UWZGLĘDNIENIEM ICH INDYWIDUALNEJ SYTUACJI

 

CZERWIEC 2015

Przedmiot ewaluacji: wymaganie 6. Przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

Cel: Pozyskanie informacji czy przedszkole wspomaga rozwój dzieci, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji.

Pytania kluczowe:

  1. W jaki sposób nauczyciele diagnozują potrzeby dzieci?
  2. Jak nauczyciele planują pracę z dzieckiem, które wymaga indywidualnego wsparcia?
  3. Jaki jest zakres współpracy przedszkola z instytucjami wspierającymi pracę nauczycieli ?
  4. Jakie formy pomocy uzyskały dzieci o specyficznych potrzebach?
  5. Jaka jest skuteczność podjętych działań ?

Kryteria ewaluacji:

  1. Nauczyciele rozpoznają potrzeby każdego dziecka.
  2. Nauczyciele uwzględniają zróżnicowane potrzeby dzieci.
  3. Przedszkole organizuje skuteczne działania przeciwdziałające wykluczeniom dzieci

Sposób zbierania danych, użyte metody i narzędzia:

Termin: październik – kwiecień

 

Metody:

Ankieta dla nauczycieli i rodziców –kwestionariusz, analiza ilościowa

Obserwacja

Analiza dokumentów

Narzędzia:

Dokumenty przedszkola:

  1. Analiza wyników przeprowadzonej ankiety wśród nauczycieli i

rodziców.

  1. Dokumentacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
  2. Dokumentacja obserwacji i diagnozy.
  3. Protokoły rady pedagogicznej .
  4. Dokumentacja zajęć korekcyjno – kompensacyjnych.

 

  1. INFORMACJE DOTYCZĄCE EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

 

  1. Wskazanie źródeł informacji, o jakości pracy w obszarach objętych ewaluacją:
  • Losowo wybrani rodzice;
  • Nauczyciele
  1. Terminy przeprowadzenia czynności ewaluacyjnych:
  1. Spotkanie dyrektora z zespołem ds. ewaluacji – październik 2014r.
  2. Przygotowanie narzędzi do ewaluacji przez zespół ds. ewaluacji

– listopad  2014r.

  1. Obserwacja zajęć dydaktycznych przez dyrektora – według tabeli poniżej.
  2. Wykonanie zadań przez zespół ds. ewaluacji (tabela poniżej)

 – październik- maj 2015r.

  1. Podsumowanie ankiet oraz analiz dokumentacji, ustalenie wyników i wniosków przez zespół ds. ewaluacji – do 15 maja 2015r.
  2. Przekazanie dyrektorowi ankiet wraz  z zestawieniem zbiorczym, a także arkuszy z analiz dokumentacji i propozycji wniosków – do 31 maja 2015r.
  3. Termin podsumowania ewaluacji przez dyrektora, ustalenie wyników i wniosków

 – do 15 czerwca 2015r.

  1. Termin przekazana informacji radzie pedagogicznej o wynikach i wnioskach z przeprowadzonej ewaluacji – do 31 sierpnia 2015r.

III.  PREZENTACJA WYNIKÓW EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Opracowanie zbiorcze wyników ankiet przeprowadzonych wśród rodziców

 

Badania ankietowe zostały przeprowadzone w listopadzie 2014r.

Badania polegały na przeprowadzeniu ankiety wśród rodziców  dzieci uczęszczających do przedszkola. Wykorzystane w procesie badawczym ankiety zawierały pytania: zamknięte i otwarte. Wszyscy badani przed rozpoczęciem badań byli informowani  o celach badań , sposobie wykorzystania ich wyników oraz całkowitej anonimowości uzyskanej informacji. Rozdano 50 anonimowych druków. Analizie poddano 44 ankiety.

Analiza ankiet:

38,64%  rodziców  jest zdania, że nauczyciele pozyskują informacje o potrzebach i możliwościach dzieci, na podstawie:

-karta zapisu do przedszkola: 38,64% , ankieta: 20,45%  , wywiad: 65,91% ; średnio 4,5% rodziców uważa, że nauczyciele nie pytają o potrzeby, możliwości i uzdolnienia ich dzieci.

91% badanych rodziców twierdzi, iż ich dziecko nie wymaga indywidualnego podejścia, natomiast 9% ankietowanych podało, iż dziecko ma problemy logopedyczne i natury fizjologicznej.

50% rodziców powiadomiło nauczycieli o potrzebach swoich dzieci. W ocenie rodziców- 93,18%- uważa, iż przedszkole podejmuje działania odpowiednie do potrzeb dziecka. Według  22,73%  badanych- dziecko posiada uzdolnienia plastyczne, muzyczne, matematyczne, sportowe, logiczne ; 88,64% jest zdania, że nauczyciele wspierają  uzdolnienia dzieci. 75% rodziców otrzymuje od nauczycieli informacje dotyczące potrzeb, możliwości , uzdolnień i zainteresowań ich dziecka.

W przedszkolu funkcjonuje pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

Według rodziców 38,64% potrzebuje wsparcia ze strony logopedy. 11,36% uważa ,że dziecko powinno korzystać z zajęć korekcyjno-kompensacyjne; 2,27% -zajęcia socjoterapeutyczne, 11,36%z zajęć rozwijających szczególne uzdolnienia.

W przedszkolu – w opinii rodziców dzieci korzystają z następujących form pomocy: 20,45% – terapia logopedyczna, 5,54% – zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, 11,36%  zajęcia rozwijające szczególne uzdolnienia. 2,27% odpowiedziała twierdzącą na pytanie dotyczące szczególnej sytuacji społecznej dziecka , o której powinno wiedzieć przedszkole .  W placówce znana jest powyższa sytuacja, w związku z którą podjęto odpowiednie działania.

Zdaniem badanych w przedszkolu nie zauważa się przejawów form dyskryminacji .

Opracowanie zbiorcze wyników ankiet przeprowadzonych wśród nauczycieli

Badania polegały na przeprowadzeniu ankiety wśród nauczycieli przedszkola. Wykorzystane w procesie badawczym ankiety zawierały pytania: zamknięte i otwarte. Wszyscy badani przed rozpoczęciem badań byli informowani  o celach badań , sposobie wykorzystania ich wyników oraz całkowitej anonimowości uzyskanej informacji. Rozdano 7 anonimowych druków. Analizie poddano 7 ankiet.

W jaki sposób nauczyciel rozpoznaje możliwości psychofizyczne, potrzeby rozwojowe i sytuację społeczną wychowanków? 100% nauczycieli odpowiedziało:

-przez prowadzone obserwacje , przez prowadzone rozmowy z rodzicami,

z ankiet kierowanych do rodziców, z wymiany spostrzeżeń z innymi nauczycielami nauczycieli, przez znajomość sposobu przyswajania wiedzy przez dzieci, poprzez orientację w sytuacji społecznej dziecka, poprzez znajomość zaleceń i opinii pedagoga z poradni itp.

Jakie zajęcia prowadzone są w przedszkolu dla dzieci wymagających szczególnego wsparcia? 100% odpowiedziało:

– zajęcia logopedyczne, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, praca z zespołem dzieci, praca indywidualna z dzieckiem, praca z dzieckiem zdolnym.

Jakie działania podejmuje nauczyciel w celu uwzględnienia indywidualnego procesu edukacji? 100% nauczycieli:

stara się poznać styl przyswajania wiedzy przez dziecko i dostosować pracę edukacyjną do dziecka, wspiera dzieci adekwatnie do ich potrzeb, współpracuje z instytucjami i placówkami świadczącymi poradnictwo i pomoc dzieciom,

podchodzi indywidualnie do każdego dziecka ,współpracuje z rodzicami,

pracuje wg opracowanego planu, stosuje twórcze metody pracy,

stosuje zasadę stopniowania trudności, monitoruje przyrost umiejętności dzieci

monitoruje zachowanie dzieci.

Co świadczy o systemowości prowadzonego rozpoznania? 100% badanych odpowiedziało:

-współpraca przedszkola z rodzicami,  współpraca z placówkami świadczącymi pomoc i poradnictwo na rzecz dziecka i jego rodziny,

znajomość dokumentacji dziecka, podnoszenie kwalifikacji,

systematyczne dokonywanie pomiarów obserwacji

monitorowanie postępów.

Jakie działania nauczycieli potwierdzają uwzględnianie zróżnicowanych potrzeb rozwojowych dzieci?

100% nauczycielek odpowiedziało:

praca indywidualna z dzieckiem, praca korekcyjno – kompensacyjna,

praca z zespołem dzieci, diagnoza gotowości szkolnej,

przygotowywanie programów pracy wyrównawczej, dostosowywanie treści programowych i zadań do możliwości dziecka , różnicowanie tempa pracy.

Czy przedszkole organizuje zajęcia specjalistyczne dostosowane do rozpoznanych potrzeb każdego dziecka?

TAK                     NIE

100% nauczycielek odpowiedziało TAK

Czy dzieci odnoszą sukcesy edukacyjne na miarę swoich możliwości?

TAK                     NIE

100% nauczycielek odpowiedziało TAK

Z jakimi instytucjami /placówkami specjalistycznymi współpracuje przedszkole w celu zapewnienia dzieciom pomocy zgodnej z ich potrzebami i sytuacją społeczną? 100% odpowiedziało:

– Poradnia Psychologiczno–Pedagogiczna.

W jaki sposób przedszkole współpracuje z rodzicami dzieci wymagających wsparcia? 100% odpowiedziało:

-wychowawca rozpoznaje indywidualne potrzeby, przedszkole korzysta z wiedzy rodziców, organizowanie spotkań indywidualnych z rodzicami,

pedagogizacja rodziców, prowadzenie zajęć otwartych, konsultacje z wychowawcą z inicjatywy rodziców, informowanie rodziców o możliwości korzystania z PPP.

Jakie działania są podejmowane w przedszkolu w celu zapobiegania dyskryminacji dzieci? 100% odpowiedziało:

poprzez rozpoznawanie możliwości psychofizycznych i potrzeb rozwojowych dzieci, poprzez diagnozę sytuacji społecznej dzieci, pogadanki o niedyskryminowaniu dzieci mających trudności z właściwym zachowaniem się, reagowanie na bieżąco w sytuacjach konfliktowych, bieżące rozwiązywanie problemów, stały kontakt z rodzicami, realizowanie w czasie zajęć tematyki związanej z tolerancją i prawami dzieci, podejmowanie działań uwzględniających kategorię: płci, religii.

Czy rodzice zgłaszają chęć podejmowania inicjatywy i współdecydowania w sprawach rozwoju dzieci i przedszkola?

TAK                     NIE

100% nauczycieli odpowiedziało TAK

Zbiorcze opracowanie analizy dokumentów przedszkolnych

1) Dokumentowane są potrzeby rozwojowe dzieci i uwzględniane są przy organizacji zajęć poprzez dokumentację psychologiczno-pedagogiczną: wykazy dzieci objętych pomocą, oceny efektywności; potrzeby rozwojowe uwzględniane są także w planach pracy dydaktyczno-wychowawczej.

2) Nauczyciele planują pracę z dzieckiem, które wymaga indywidualnego wsparcia, opracowują indywidualne programy, stosują różnorodne metody i formy pracy (zapisy w dziennikach, konspekty) oraz dokumentowany jest zakres współpracy z instytucjami wspierającymi przedszkole poprzez zapisy w dziennikach lekcyjnych, protokołach rad pedagogicznych, sprawozdaniach zespołów nauczycielskich.

3)Wychowankowie o specjalnych i specyficznych potrzebach objęci zostali pomocą psychologiczno-pedagogiczną w przedszkolu, prowadzone i dokumentowane są indywidualne zajęcia, zajęcia logopedyczne, dydaktyczno-wyrównawcze, zajęcia rozwijające zainteresowania (plastyczno-techniczne, j. angielskiego, rytmiczno – taneczne).

4) O skuteczności podjętych działań świadczą zapisy przyrostu umiejętności w odniesieniu do wstępnej diagnozy funkcjonowania dziecka, wzrost poziomu opanowania wiadomości i umiejętności wynikających z realizowanego programu nauczania.

 5) Sukcesy edukacyjne dzieci są dokumentowane przez  wychowawców (sprawozdania z realizacji konkursów, sprawozdania z programów wychowawczo-dydaktycznych, adnotacje w dziennikach, wpisy na dyplomach ).

6) Przeciwdziałania dyskryminacji dzieci z uwagi na status społeczny i ekonomiczny dokumentowane są poprzez wpisy tematów w dzienniku , wpisy odbytych pogadanek z wychowawcą grupy i przedstawicielami Policji (np. dotyczących bezpieczeństwa, zachowań agresywnych), dzieci są zachęcane do aktywności fizycznej(np. udział w zawodach sportowych, zabawach ruchowych), rozwijania zainteresowań i poszerzania wiedzy (np. udział w konkursach, zajęciach dodatkowych), prowadzone są działania integracyjne (np. wspólne zabawy, przygotowywanie inscenizacji, wycieczki), angażowanie dzieci narażonych na dyskryminację w prace prowadzone zespołowo i przydzielanie im ważnych ról społecznych w toku zabaw i zajęć, realizowane są programy profilaktyczne poszerzające ofertę przedszkola.

7) w Statucie istnieją zapisy dotyczące: przestrzegania praw dziecka, równego traktowania, prawa do tożsamości religijnej, prawa do tożsamości narodowej.

 

Analiza indywidualnych teczek pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ocena efektywności terapii logopedycznej, zajęć korekcyjno-kompensacyjnych

W zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej  zakończono pracę wyrównawczą w grupach starszych na podstawie indywidualnych programów . zapisy pracy z dziećmi – w dziennikach zajęć.

Praca korekcyjno-kompensacyjna z jednym dzieckiem na podstawie opinii psychologiczno-pedagogicznej wg indywidualnego programy pracy.                   ( Osiągnięcia dziecka po rocznej pracy terapeutycznej w roku szkolnym 2014/15 (załącznik w dokumentacji dyrektora przedszkola  – teczka -pomocy  psychologiczno-pedagogicznej).

Analiza terapii logopedycznej –(załącznik-sprawozdanie z pracy logopedycznej – załącznik do protokołu  Rady Pedagogicznej)

 

  1. OSTATECZNE REZULTATY EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ I WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY.

Sformułowanie odpowiedzi na pytania kluczowe:

  1. W jaki sposób nauczyciele diagnozują potrzeby dzieci?
  2. Jak nauczyciele planują pracę z dzieckiem, które wymaga indywidualnego wsparcia?
  3. Jaki jest zakres współpracy przedszkola z instytucjami wspierającymi pracę nauczycieli ?
  4. Jakie formy pomocy uzyskały dzieci o specyficznych potrzebach?
  5. Jaka jest skuteczność podjętych działań ?

 

          Jak wynika za ankiet dla nauczycieli- rozpoznanie możliwości psychofizycznych i potrzeb rozwojowych dziecka odbywa się poprzez :

   – prowadzone obserwacje

   – przez prowadzone rozmowy z rodzicami

   – z ankiet kierowanych do rodziców

   – wymiana spostrzeżeń z innymi nauczycielami

   – przez znajomość sposobu przyswajania wiedzy przez dzieci

   – przez orientację w sytuacji społecznej dziecka

   – przez znajomość zaleceń i opinii pedagoga z poradni itp.

         Wyniki z obserwacji i diagnozy wdrażane są poprzez

   – opracowanie indywidualnego programu wyrównawczo- dydaktycznego dla dziecka z

     uwzględnieniem w nim wskazań i wniosków zawartych w opinii

   – modyfikowanie zadań i kart pracy dla każdego dziecka według jego możliwości

   – zajęcia prowadzone są wielopoziomowo

   – stosowanie pracy indywidualną z dzieckiem w wyznaczonych momentach

     dnia

   – zachęcanie do udziału dzieci w różnych formach ekspresji wg zainteresowań

     i zdolności

   – wykorzystywanie metod aktywizujących

   – stosowanie  stopniowania trudności lecz nigdy nie obniżających umiejętności

     określonych

     w podstawie programowej

    – wprowadzanie dodatkowych interesujących  pomocy dydaktycznych

    – częste podchodzenie do dziecka w trakcie samodzielnej pracy w celu

     udzielania dodatkowej pomocy, wyjaśnień

    – systematyczne sprawdzanie postępów.

           Nauczyciele prowadzą współpracę z rodzicami poprzez  rozmowy  indywidualne ,  analizowane są wyniki obserwacji i diagnozy. Rodzice  indywidualnie są z nimi  zapoznawani a następnie ustala się kierunek pracy z dzieckiem. Opracowuje się  dla niego -indywidualny  program pracy z dzieckiem o zróżnicowanej potrzebie rozwojowej. Organizowane  są  zebrania  grupowe z  rodzicami,  na których analizuje się działania wychowawcze i kierunek  pracy z grupą.

          Nauczyciele pozyskują informacje o sytuacji rodzinnej dziecka poprzez kontakty indywidualne z rodzicami, dzieckiem. Analizują karty zapisu dziecka,  w którym zawarte są ważne informacje o wychowanku. Całokształt informacji pozwala na stosowanie  zajęć wielopoziomowo, stosowanie pracy indywidualnej z dzieckiem w wyznaczonych porach dnia, wykorzystanie umiejętności i zdolności poszczególnych dzieci, stosowanie metod aktywizujących, pomoc wychowankom potrzebującym pracy wyrównawczej. Nauczyciele systematyczne ze sobą współpracują szczególne ze specjalistami co pomaga ustalić kierunek pracy z dzieckiem. Współpracują również między sobą.  Prowadzą  analizę  stopnia realizacji podstawy programowej, planują  i  wdrażają  nowatorskie działania  i programy. Działania te maja wpływ na rozwój dzieci – rozwijają u nich własną aktywność, samodzielność i ciekawość świata. Uczą pracy w zespołach, kreatywnego, twórczego myślenia i działania. Zaspakajają potrzeby dziecka, kształtują postawy i pomagają w osiąganiu gotowości szkolnej.

Jak wynika z ankiety dla dyrektora przedszkola oraz dokumentów w placówce organizowane są zajęcia specjalistyczne adekwatne do potrzeb dzieci. Prowadzona jest odpowiednia dokumentacja. Dziecko od momentu rozpoznania dysfunkcji od razu otrzymuje wsparcie ze strony specjalistów i wychowawców, ma zapewnioną pracę na dobrze zorganizowanej przestrzeni, przy zastosowaniu bogatej bazy pomocy dydaktycznych, a program dostosowany do swoich indywidualnych potrzeb i możliwości.

Zdolności i możliwości poszczególnych dzieci oraz ich indywidualne potrzeby nauczyciele rozpoznają poprzez:

obserwację, diagnozę, badania przesiewowe, testy obrazkowe, analizę opinii  PPP i wywiady z rodzicami. Szczegółowo są analizowane zalecenia z opinii PPP, które są realizowane podczas zajęć dydaktyczno-wychowawczych i specjalistycznych.

Nasze przedszkole zatrudnia logopedę, który prowadzi zajęcia indywidualne oraz grupowe zgodnie z potrzebami dzieci ( na podstawie opinii PPP oraz przesiewowych badań logopedycznych i wskazań wychowawców, w oparciu o prowadzoną w placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczną). Przebieg zajęć specjalistycznych i osiągnięcia dzieci objętych zajęciami specjalistycznymi odnotowany jest w dzienniku zajęć specjalistycznych zajęć prowadzonych w przedszkolu oraz indywidualnych kartach dzieci. Monitorowanie osiągnięć dzieci  w przedszkolu odbywa się poprzez: analizę dokumentacji (dzienniki specjalistów, indywidualnych kart dziecka, arkusza obserwacji, sprawozdania specjalistów, opinii PPP),

 -obserwację i diagnozę.

Osiągnięcia dzieci monitorowane są na bieżąco przez specjalistów i na tej podstawie dokonywana jest modyfikacja programów i planów prowadzonych zajęć specjalistycznych z poszczególnymi dziećmi.

Według dyrektora placówki współpraca między przedszkolem a PPP  w Strzegomiu przebiega prawidłowo –polega ona na wymianie informacji o dziecku, celem jego lepszego poznania , jego możliwości, uzgodnieniu zaleceń i kierunku pracy z dzieckiem.

Nauczyciele na bieżąco w codziennej pracy  z dzieckiem a także uwzględniając tę tematykę w swoich planach miesięcznych realizują treści związane z wzajemną akceptacją i tolerancją. Dzieci systematycznie zapoznawane są z prawami dziecka, w każdej sali przez cały rok zawieszone są prawa i omawiane w sytuacjach tego wymagających. Według nauczycieli dzieci respektują prawa w swoich grupach. Badani rodzice twierdzą, że w przedszkolu nie brakuje zajęć związanych z akceptacją i tolerancją.

 Według badanych rodziców nie dostrzega się przypadków dyskryminacyjnych. Wszyscy badani nauczyciele stwierdzili, że diagnozują oczekiwania rodziców podczas konsultacji indywidualnych, zebrań z rodzicami. W placówce przeprowadza się także ankietowanie rodziców w celu otrzymania informacji na temat oczekiwań.

W  ciągu  roku rodzice mieli wiele okazji, aby współuczestniczyć   wspólnie  z dzieckiem w zajęciach dydaktyczno-wychowawczych  zaobserwować  swoje dziecko  na  tle  grupy.

 W ramach Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w przedszkolu rodzice mieli możliwość konsultacji z  panią psycholog .Nasza placówka zgłosiła chęć udziału w przeprowadzeniu konsultacji psychologicznych dla rodziców małych dzieci (do lat 6) w projekcie „Bezpieczna więź  fundamentem szczęścia”.

Odbyły się również  spotkania z pedagogiem  , który wygłosił prelekcję nt.: „Agresja”, oraz „Dojrzałość szkolna”.

 

Wnioski z badań w postaci mocnych i słabych stron:

 

Mocne strony:

 

  1. W przedszkole rozpoznaje się możliwości psychofizyczne, potrzeby rozwojowe, sposoby uczenia się oraz sytuację społeczną dziecka i wykorzystuje się wyniki przeprowadzonych diagnoz do planowania pracy z wychowankiem.
    2. Przedszkole skutecznie wspomaga rozwój dzieci z uwzględnianiem ich indywidualnej sytuacji. Wśród rodziców jest powszechne przekonanie, że wsparcie otrzymywane w przedszkolu odpowiada potrzebom ich dzieci.
    3. Dzieci są zaangażowane w zajęcia prowadzone w przedszkolu i chętnie w nich uczestniczą. Nauczyciele stwarzają sytuacje, które zachęcają wychowanków przedszkola do samodzielności i podejmowania różnorodnych aktywności.
    4. Nauczyciele indywidualizują cele zajęć, metody nauczania, w taki sposób, aby każde dziecko mogło osiągać sukces na miarę swoich możliwości.
    5. W przedszkolu udzielana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
    6. Przedszkole wspomaga indywidualny rozwój uczniów poprzez zapewnienie im zajęć adekwatnych do rozpoznanych potrzeb.
    7. W opinii rodziców i nauczycieli w przedszkolu nie występuje zjawisko dyskryminacji i nierównego traktowania, a realizowane działania zapobiegają jego występowaniu.

Słabe strony:

 

  1. Włączenie w działania wychowawcze rodziców – organizacja zebrań, szkoleń. Zbyt małe zaangażowanie rodziców w życie przedszkola, inicjowanie wspólnych działań  ( w grupach młodszych).
  2. Niedostateczna ilość indywidualnych spotkań z psychologiem, pedagogiem  na terenie przedszkola.
  1. Rekomendacje, które należy uwzględnić w planowaniu działań oraz dalszych kierunków rozwoju przedszkola

Utrzymać dobry poziom działań służących rozwojowi dzieci i zadbać o dalszą dobrą współpracę  z instytucjami zewnętrznymi i środowiskiem lokalnym.

Strategia działań w celu podniesienia jakości pracy w ewaluowanym obszarze.

W miarę możliwości zwiększanie częstotliwości organizacji zajęć ze specjalistami .
Angażowanie rodziców w życie przedszkola np.: (pomoc w organizowaniu zajęć dodatkowych)

  1. Formy/ sposoby/ upowszechniania raportu

Raport zostanie przedstawiony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej.

Pełny tekst Raportu dostępny w holu przedszkola

  1. ZAŁĄCZNIKI
  • Zastosowane narzędzia badawcze do przeprowadzenia ewaluacji.
  • Zgromadzone dokumenty zawierające informacje i wyniki ewaluacji.

Opracowanie Raportu:

             Beata Knapik, Beata Horbacz, Małgorzata Marcinkowska

 

Copyright 2021 Publiczne Przedszkole Nr 4 im. "Pszczółki Mai" w Strzegomiu, All rights reserved.